c

Cum sociis Theme natoque penatibus et magnis dis parturie montes, nascetur ridiculus mus. Curabitur ullamcorper id ultricies nisi.

1-677-124-44227 184 Main Collins Street, West Victoria 8007 Mon - Sat 8.00 - 18.00, Sunday CLOSED
Follow Us

360 Grader Treningssenter Gjøvik

MOTIVASJONSTIPS FRA PT IDA

HVORDAN FINNE / BEHOLDE TRENINGSMOTIVASJONEN? 

Motivasjon er dynamisk. Den kan vare i alt fra 1 uke til flere år, men så kan den plutselig forsvinne i en periode pga en sabotør banket på døren. Dette er noe vi alle kan kjenne seg igjen i. Selv om jeg er utrolig glad i trene og hva det gir meg, kan jeg også kjenne på det. Da bruker jeg noen teknikker som fungerer for meg. Kanskje det kan fungere på deg også?

Vi alle trenger et HVORFOR. Hvorfor ønsker jeg å trene? Svaret her kan være så mye forskjellig, og det ingen “rett eller galt” fordi det er DITT hvorfor.

Hva betyr det for deg?
Hva skjer hvis du trener? Og hva skjer hvis du ikke trener?
Hva spesifikt må du gjøre for å holde/få motivasjonen?

Husk på hvorfor du startet med fysisk aktivitet. Har du satt deg noen spesifikke mål? Hvis du har; kanskje de må justeres? Setter du for høye krav til deg selv? Hvis du gjør det; Kanskje de må senkes en periode pga hektisk hverdag eller sykdom? Noe er jo bedre enn ingenting, ikkesant?
Prøv å reflekter over dette og let etter ditt hvorfor. Kanskje du opplever at den eventuelle dårlige samvittigheten for å ikke trene blir bedre ved å senke kravene litt? Kanskje du få mer motivasjon av å justere målene dine?

ANDRE PRAKTISKE TIPS KAN VÆRE Å..

1. Trene sammen med en venn. Klassiker, men det ligger noe i det? En ting er å lage en avtale som gjør det vanskeligere å avlyse treningen, men dere kan motivere hverandre fra alt å komme seg på trening, gi hverandre nye øvelser, få trening lysbetont og GØY!

2. Har du dager dørstokkmila er ekstra lang? Du er ikke alene! Her kan vi faktisk lure hjernen vår! Hva om jeg bare gjør litt? Hva med å bestemme deg for å gjennomføre 3-5 øvelser eller bare gå en liten tur rundt kvartalet hjemme? Det som ofte skjer er at lysten på mer har økt i løpet av den tiden du har kommet i gang!

3. Belønn deg selv! Det kan være alt fra et varmt badekar etterpå, lunsj fra salatbaren eller en genser du har lyst på. Hvor stort eller smått det er, så må det være noe som gir DEG motivasjon.

4. Finn ut hvilke er mine “sabotører”? Et vanlig eksempel er ofte at tiden ikke strekker til. Den harde sannheten er ofte at det handler mer om prioriteringer eller at du ikke har funnet den riktige løsningen. Skriv ned dine utfordringer og prøv å finn 2-3 løsninger på den utfordringen som passer deg og din hverdag.

Og rett og slett gjør noe du synes er gøy! Hvis treningen bare er en plikt, så holder ikke motivasjonen seg så godt oppe!

Våre Personlige trenere ønsker å hjelpe deg med akkurat dette. Ta kontakt direkte til din coach / en Personlig Trener på senteret, og få en uforpliktende gratis samtale. 

ADD COMMENT